Miesiąc akceptacji autyzmu

Po raz kolejny kwiecień w naszej szkole był miesiącem, podczas którego odbyło się wiele wydarzeń związanych tematycznie z autyzmem. Zwieńczeniem działań był marsz ulicami dzielnicy, podczas którego rozdawaliśmy ulotki z informacjami na temat spektrum autyzmu.

Uczniowie z zaangażowaniem tworzyli plakaty informacyjne o autyzmie, które następnie ozdobiły ogrodzenie szkoły. W szkole zorganizowaliśmy strefę z stanowiskami sensorycznymi, które pozwoliły uczniom wczuć się w świat osób z autyzmem i doświadczyć, jak one odbierają otaczającą je rzeczywistość.

Dodatkowym elementem edukacyjnym był seans filmu „Śubuk”, poruszającego tematykę autyzmu.  Film Jacka Lusińskiego piętnuje wady systemów oświaty oraz opieki medycznej i społecznej, które w latach 90.  ubiegłego wieku przekreślały szanse na rozwój osób w spektrum.

Były to czasy, gdy wiedza o autyzmie nie była tak szeroko rozpowszechniona jak dziś. Samo zaburzenie zaś – zwłaszcza gdy przejawiało się opóźnionym rozwojem mowy lub jej brakiem – najczęściej traktowano wtedy jako jedną z niepełnosprawności intelektualnych.

Od tego momentu wiele się zmieniło. Wciąż jednak są rzeczy, które wymagają poprawy. Działacze i rodzice osób z autyzmem podejmują między innymi działania, których celem jest większa akceptacja społeczeństwa wobec osób w spektrum.

Mieliśmy też przyjemność gościć uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 114 z oddziałami integracyjnymi. Uczniowie z klasy 5a, których przed laty uczyła nasza nauczycielka Katarzyna Cichocka-Balińska, zaprezentowali dla nas energiczny taniec belgijka.


Wydarzenie zorganizowali: Katarzyna Cichocka-Balińska, psycholog Sebastian Lisowski oraz Urszula Czuper i Marta Ścierska.

Uczniowie SP nr 141 tańczą belgijkę
Plakaty na ogrodzeniu szkoły
Podziel się swoją opinią
Dostosowanie
error: Content is protected !!