Tematyka zajęć
10 października. Pierwsze spotkanie zespołu. Co będziemy robić? Przydział zadań. Utworzenie kont na stronie scratch.mit.edu. Zapoznanie z funkcjami programu.
17 października. Tworzymy grę „Tenis” na szkolne wydarzenie z okazji CodeWeek 2022. Program Scratch. Co to są zmienne? Uczymy się tworzyć i używać zmiennych.
24 października. Poznajemy coraz bardziej Scratcha. Tworzymy tło, animujemy duszki.
31 października. Przerwa od Scratcha. Mamy robota Sphero mini i poznajemy, co potrafi.
7 listopada. Unieszkodliwiamy komety. Znakomita gra ze Sphero mini. Ćwiczy rękę i skupianie uwagi.
14 listopada. Programujemy trasę dla Sphero mini.
21 listopada. Przygotowujemy pokaz na „Giełdę zawodów”.
2 grudnia. Zrobiliśmy pokaz podczas Giełdy zawodów. Uczniom z warszawskich szkół zaprezentowaliśmy: grę w Scratcha „Tenis” oraz możliwości mBota, Photona i Sphero mini.
13 grudnia. Zorganizowaliśmy kolejny pokaz z robotami – tym razem zaprezentowaliśmy się podczas szkolnych warsztatów przedświątecznych. Pokazaliśmy uczniom ósmych klas szkół specjalnych, czym się zajmujemy.
19 grudnia. Programujemy z Photonem – wyznaczanie trasy i odmierzanie odległości.
2 stycznia. Sprawdzamy poziom wiadomości z narzędzi TIK.
9 stycznia. Poznajemy Pythona. Gra Codecombat.com.
16 stycznia. Nadal gramy w Codecombat.
23 stycznia. Photon bardzo dużo może. Programujemy alarm.
30 stycznia. Poznajemy kolejne czujniki Photona. Czujnik odległości.
6 lutego. Przed feriami gramy w Scottie go.
27 lutego. Podróż na Marsa. Autonomiczne pojazdy. Programujemy mBota.
6 marca. Mboty wykrywają linie. Programujemy.
13 lutego. Zapasy Photonów.