Menu Zamknij

Rok nauki zdalnej

Mija rok od wprowadzenia do polskich szkół nauki w trybie zdalnym. Wyniki badań zleconych przez Biuro Rzecznika Praw Dziecka pokazują, że dużym minusem tej formy nauki jest brak kontaktów z rówieśnikami.

Aż 49 proc. uczniów i 54 proc. rodziców negatywnie ocenia wpływ nauczania zdalnego na zdrowie fizyczne młodzieży. Wpływ na psychikę jest oceniany niemal identycznie – negatywnie wypowiada się o tym 53 proc. rodziców i 50 proc. uczniów.

Ponad dwie trzecie uczniów (68 proc.) i aż 79 proc. rodziców uważa, że nauka tradycyjna jest lepsza od zdalnej!

To między innymi wynika z badania przeprowadzonego przez pracownię badawczą Social Changes na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka w grupie starszej młodzieży w wieku 15-18 lat i ich rodziców.

Okazuje się, że skutkiem nauki zdalnej jest osłabienie się relacji pomiędzy rówieśnikami – aż 83 proc. narzeka na brak kontaktu bezpośredniego z rówieśnikami.

Problemem jest nabywanie praktycznych umiejętności – 62 proc. uczniów i 61 proc. rodziców ocenia nauczanie zdalne pod tym względem negatywnie. Szczególnie źle badani oceniają brak dostępu do pracowni, laboratoriów i warsztatów. W przypadku przedmiotów zawodowych to aż 84 proc. uczniów i 92 proc. rodziców.

Ograniczenie bezpośredniego kontaktu z nauczycielami jest wadą dla 72 proc. uczniów i 89 proc. rodziców. Z wynikami raportu można zapoznać się tutaj.

Dostosowanie