Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim oraz ze sprzężeniami
Cel kształcenia: Przygotowanie uczniów do uzyskania kwalifikacji w zawodzie
Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz ze sprzężeniami
Cel kształcenia: Przysposobienie uczniów do podjęcia zatrudnienia oraz jak najpełniejsze usamodzielnianie
Czynniki wpływające na ofertę kierunków kształcenia
Prawo oświatowe
Kandydaci
Rynek pracy
Baza materialna i dydaktyczna szkoły
Prawo oświatowe
Kandydaci
Cechy fizyczne, zdolności poznawcze (m.in. ogólnie niski poziom percepcji i rozumienia tekstu, niski poziom kompetencji matematycznych, 50 proc. uczniów I klasy szkoły branżowej z rozpoznaniem spektrum autyzmu, uczniowie z niepełnosprawnością sprzężoną, uczniowie z niedostosowaniem społecznym, z problemami w komunikacji werbalnej, wymagający karmienia terapeutycznego).
Uzdolnienia, walory osobowościowe, zainteresowania
Oczekiwania rodziców
Rynek pracy
Moda na kierunki kształcenia
Dane z urzędów pracy
Baza materialna i dydaktyczna szkoły
Urządzenie i wyposażenie pracowni
Kwalifikacje nauczycieli praktycznej nauki zawodu
Dostępność miejsc praktyk
Indywidualizacja nauki – konieczność, krok do sukcesu
Dyplom nie gwarantuje zatrudnienia, liczą się umiejętności
Atuty szkoły w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Małoliczebne klasy
Możliwość wydłużenia o rok etapu edukacji
Wydłużony czas egzaminu, dostosowanie warunków egzaminu
Inne stosowane formy indywidualizacji kształcenia
Zajęcia rewalidacyjne (w szkole przysposabiającej do pracy 10 godzin tygodniowo)