Dzień Otwarty – 4 lutego, godziny 10–15. Zapraszamy

Projekt CMI jest ukierunkowany na kształcenie uzdolnionych uczniów przy zaangażowaniu najlepszych uczelni technicznych w kraju. Dzięki realizacji wskazanych celów projekt wzmocni u uczniów chęć rozwoju zainteresowań z zakresu algorytmiki i programowania. CMI przyczyni się do podniesienia kompetencji dydaktycznych nauczycieli.
Projekt skierowany jest do nauczycieli szkół podstawowych, ponadpodstawowych, nauczycieli akademickich oraz innych osób dorosłych wykazujących predyspozycje do pracy oraz zainteresowania pracą z wybitnie uzdolnioną młodzieżą.
Centrum Mistrzostwa Informatycznego zapewnia uczestnictwo w prestiżowym projekcie o zasięgu ogólnopolskim, w tym możliwość stałego kontaktu ze społecznością renomowanych uczelni technicznych, a także kooperację środowisk dydaktycznych na polu uczelni wyższych i nauczycieli szkolnych.
W roku szkolnym 2022/2023 w ZSS nr 89 działają dwie grupy CMI. W jednej uczestniczy ośmioro uczniów szkoły branżowej, w drugiej pracuje ośmioro uczniów szkoły przysposabiającej do pracy.
Co robimy podczas zajęć?
Pierwsze spotkanie zespołu. Co będziemy robić? Przydział zadań. Utworzenie kont na stronie scratch.mit.edu. Zapoznanie z funkcjami programu.
Tworzymy grę „Tenis” na szkolne wydarzenie z okazji CodeWeek 2022. Program Scratch. Co to są zmienne? Uczymy się tworzyć i używać zmiennych.
To jest gra Mateusza D.
Poznajemy coraz bardziej Scratcha. Tworzymy tło, animujemy duszki.
Przerwa od Scratcha. Mamy robota Sphero mini i poznajemy, co potrafi.
Unieszkodliwiamy komety. Znakomita gra ze Sphero mini. Ćwiczy rękę i skupianie uwagi.
Programujemy trasę dla Sphero mini,
Przygotowujemy pokaz na „Giełdę zawodów”.
Zrobiliśmy pokaz podczas Giełdy zawodów. Uczniom z warszawskich szkół zaprezentowaliśmy: grę w Scratcha „Tenis” oraz możliwości mBota, Photona i Sphero mini.
Zorganizowaliśmy kolejny pokaz z robotami – tym razem zaprezentowaliśmy się podczas szkolnych warsztatów przedświątecznych. Pokazaliśmy uczniom ósmych klas szkół specjalnych, czym się zajmujemy.
Programujemy z Photonem – wyznaczanie trasy i odmierzanie odległości.
Sprawdzamy poziom wiadomości z narzędzi TIK.

Ćwicz mózg
Będziemy pracować bardzo intensywnie, proponuję więc przerwy w zajęciach. Będziemy ćwiczyć nasze mózgi. Nauczymy się, jak to robić. Te ćwiczenia nazywają się fachowo kinezjologią dydaktyczną. Usprawniają one:
- Pamięć krótkotrwałą i długotrwałą
- Koordynację ruchowo- wzrokową- słuchową
- Funkcje grafomotoryczne
- Proces pisania i czytania
- Spostrzeganie wzrokowe
- Umiejętności różnicowanie i rozumienia
- Koncentrację i umiejętność skupienia uwagi.
Przykładowe ćwiczenie: Symetryczne bazgranie.
Pozycja: stojąca lub siedząca.
Wykonanie: ćwiczenie to wykonuje się równocześnie dwoma rękami, rysując rysunek w linii środka lub po bokach kartki. Prawa ręka rysuje bardziej po prawej stronie, a lewa po lewej. Uczeń rysuje dwa te same rysunki, starając się rysować je równocześnie, oczy natomiast patrzą na środek kartki. Ćwiczenie to możemy najpierw wykonać w powietrzu, a następnie na kartce papieru, przechodząc do mniejszych form.
Zastosowanie: przy wykonywaniu ćwiczenia następuje równoczesne pobudzenie dwóch półkul mózgowych, co sprzyja tworzeniu się lepszych połączeń nerwowych. Poprawia to koordynację ruchowo-wzrokową, wpływa na proces lateralizacji czynności ruchowych, rozszerza pole widzenia. Uczeń wykonując duże ruchy ramionami wzmacnia ich siłę mięśniową i rozluźnia mięśnie.