
Projekt CMI jest ukierunkowany na kształcenie uzdolnionych uczniów przy zaangażowaniu najlepszych uczelni technicznych w kraju. Dzięki realizacji wskazanych celów projekt wzmocni u uczniów chęć rozwoju zainteresowań z zakresu algorytmiki i programowania. CMI przyczyni się do podniesienia kompetencji dydaktycznych nauczycieli.
Projekt skierowany jest do nauczycieli szkół podstawowych, ponadpodstawowych, nauczycieli akademickich oraz innych osób dorosłych wykazujących predyspozycje do pracy oraz zainteresowania pracą z wybitnie uzdolnioną młodzieżą.
Centrum Mistrzostwa Informatycznego zapewnia uczestnictwo w prestiżowym projekcie o zasięgu ogólnopolskim, w tym możliwość stałego kontaktu ze społecznością renomowanych uczelni technicznych, a także kooperację środowisk dydaktycznych na polu uczelni wyższych i nauczycieli szkolnych.
Plan pracy koła "Programiści"

Pierwsze spotkanie zespołu. Co będziemy robić? Przydział zadań – wykonanie koszulek z nadrukiem dla członków zespołu. Utworzenie konta na stronie scratch.mit.edu. Przygotowanie zadania – gry matematycznej „Niech wygra najlepszy” – dla uczniów szkoły z okazji Europejskiego Tygodnia Kodowania.
Tworzymy grę „Niech wygra najlepszy” na szkolne wydarzenie z okazji CodeWeek 2021. Program Scratch. Co to są zmienne? Uczymy się tworzyć i używać zmiennych.
A to gotowy projekt wykonany przez Mateusza z klasy I DP
Dokończymy tworzyć grę „Niech wygra najlepszy”. Mateusz ukończył już to zadanie, pomoże więc innym. W środę w szkole odbędzie się impreza z okazji Europejskiego Tygodnia Kodowania. Nasz zespół jest odpowiedzialny za organizację tego wydarzenia. Zajmiemy się przygotowaniami. Będziemy też ćwiczyć mózgi – na początek nauczę Was ćwiczenia Symetryczne bazgranie.
Zaprogramujemy kostkę, którą można rzucać. Nauczysz się tworzyć kostiumy i stosować proste pętle. Kiedy zaprogramujesz grę, zagraj z kolegami, koleżankami – zobacz, kto wyrzuci największą liczbę oczek.
Kończymy programować grę „Rzut kostką” i rozpoczynamy kolejne zadanie „Programujemy swoje imię”.
Zrobimy w Scratchu kartkę świąteczną. Będą dźwięki kolęd, mikołaje, choinki i płatki śniegu. Nauczycie się, jak tworzyć kolejne duszki, włączać do Scratcha pliki png i gif.
Przygotowaliście foldery z plikami png, gif, mp3. Tworzymy więc dalej karty świąteczne. Niektórzy z Was – Mateusz D., Kinga i Szymon – mają już prace gotowe. Ale wciąż mogą coś zmienić i poprawić.
Dziś mikołajki. Kończymy naszą pracę z programowaniem karty świątecznej. Poniżej kilka Waszych prac.
Dziś trochę więcej o duszkach i o współrzędnych.
Rysujemy prostokąty, koła i elipsy.
Krótka przerwa od Scratcha. Dziś zaprzyjaźniamy się ze zwierzętami Google’a. Co to jest rzeczywistość rozszerzona?
Nauczysz się projektować nowe kostiumy i programować ruch, reakcje i efekty dźwiękowe duszków.
Poznajemy kostkę Merge.
Co to jest rzeczywistość rozszerzona VR?
Składamy robota mBot.
Uruchamiamy mBota. Pierwszy program.
Instalujemy mblock. Co mogę programować w mblock?
Doskonalimy program do zdalnego sterowania robotem.
Programowanie efektów świetlnych i dźwiękowych na przykładzie policyjnego radiowozu.
Stworzenie programu sterującego robotem, umożliwiającego pokonanie wyznaczonej trasy. Różne metody kontroli ruchu robota. Ćwiczenia z użyciem maty edukacyjnej.
Stworzenie programu sterującego robotem, umożliwiającego pokonanie wyznaczonej trasy z użyciem czujnika linii. Ćwiczenia z użyciem maty edukacyjnej.
MBot omija przeszkody.
Tworzymy programy dla bramki zliczającej uczniów w klasie – różne zastosowania ultradźwiękowego czujnika odległości.
Tworzymy programy dla nietypowego instrumentu muzycznego – różne zastosowania ultradźwiękowego czujnika odległości.
Poznajemy przykłady zastosowania robotów w domu. Tworzymy algorytmy działania robota kosiarki lub robota odkurzacza. Dobieramy odpowiednie czujniki i piszemy program dla robota.
Robotyka

W pierwszym semestrze poznawaliśmy Scratcha. W drugim semestrze rozpoczynamy przygodę z robotyką. To będzie prawdziwe i trudne wyzwanie. Ale poradzimy sobie. Będziemy programować mBota. Nauczymy się pisać programy w mBlock.
Karty świąteczne
Będziemy pracować bardzo intensywnie, proponuję więc przerwy w zajęciach. Będziemy ćwiczyć nasze mózgi. Nauczymy się, jak to robić. Te ćwiczenia nazywają się fachowo kinezjologią dydaktyczną. Usprawniają one:
- Pamięć krótkotrwałą i długotrwałą
- Koordynację ruchowo- wzrokową- słuchową
- Funkcje grafomotoryczne
- Proces pisania i czytania
- Spostrzeganie wzrokowe
- Umiejętności różnicowanie i rozumienia
- Koncentrację i umiejętność skupienia uwagi.
Przykładowe ćwiczenie: Symetryczne bazgranie.
Pozycja: stojąca lub siedząca.
Wykonanie: ćwiczenie to wykonuje się równocześnie dwoma rękami, rysując rysunek w linii środka lub po bokach kartki. Prawa ręka rysuje bardziej po prawej stronie, a lewa po lewej. Uczeń rysuje dwa te same rysunki, starając się rysować je równocześnie, oczy natomiast patrzą na środek kartki. Ćwiczenie to możemy najpierw wykonać w powietrzu, a następnie na kartce papieru, przechodząc do mniejszych form.
Zastosowanie: przy wykonywaniu ćwiczenia następuje równoczesne pobudzenie dwóch półkul mózgowych, co sprzyja tworzeniu się lepszych połączeń nerwowych. Poprawia to koordynację ruchowo-wzrokową, wpływa na proces lateralizacji czynności ruchowych, rozszerza pole widzenia. Uczeń wykonując duże ruchy ramionami wzmacnia ich siłę mięśniową i rozluźnia mięśnie.
Robotyka
Dodaj tu swój tekst nagłówka
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.