Będziemy pracować bardzo intensywnie, proponuję więc przerwy w zajęciach. Ćwiczmy nasze mózgi. Nauczymy się, jak to robić. Te ćwiczenia nazywają się fachowo kinezjologią dydaktyczną. Usprawniają one:
- Pamięć krótkotrwałą i długotrwałą
- Koordynację ruchowo- wzrokową- słuchową
- Funkcje grafomotoryczne
- Proces pisania i czytania
- Spostrzeganie wzrokowe
- Umiejętności różnicowanie i rozumienia
- Koncentrację i umiejętność skupienia uwagi.
Przykładowe ćwiczenie: Symetryczne bazgranie.
Pozycja: stojąca lub siedząca.
Wykonanie: ćwiczenie to wykonuje się równocześnie dwoma rękami, rysując rysunek w linii środka lub po bokach kartki. Prawa ręka rysuje bardziej po prawej stronie, a lewa po lewej. Uczeń rysuje dwa te same rysunki, starając się rysować je równocześnie, oczy natomiast patrzą na środek kartki. Ćwiczenie to możemy najpierw wykonać w powietrzu, a następnie na kartce papieru, przechodząc do mniejszych form.
Zastosowanie: przy wykonywaniu ćwiczenia następuje równoczesne pobudzenie dwóch półkul mózgowych, co sprzyja tworzeniu się lepszych połączeń nerwowych. Poprawia to koordynację ruchowo-wzrokową, wpływa na proces lateralizacji czynności ruchowych, rozszerza pole widzenia. Uczeń wykonując duże ruchy ramionami wzmacnia ich siłę mięśniową i rozluźnia mięśnie.