Menu Zamknij

Projekt CMI jest ukierunkowany na kształcenie uzdolnionych uczniów przy zaangażowaniu najlepszych uczelni technicznych w kraju. Dzięki realizacji wskazanych celów projekt wzmocni u uczniów chęć rozwoju zainteresowań z zakresu algorytmiki i programowania. CMI przyczyni się do podniesienia kompetencji dydaktycznych nauczycieli.

Projekt skierowany jest do nauczycieli szkół podstawowych, ponadpodstawowych, nauczycieli akademickich oraz innych osób dorosłych wykazujących predyspozycje do pracy oraz zainteresowania pracą z wybitnie uzdolnioną młodzieżą.

Centrum Mistrzostwa Informatycznego zapewnia uczestnictwo w prestiżowym projekcie o zasięgu ogólnopolskim, w tym możliwość stałego kontaktu ze społecznością renomowanych uczelni technicznych, a także kooperację środowisk dydaktycznych na polu uczelni wyższych i nauczycieli szkolnych.

Plan pracy koła "Programiści"

Pierwsze spotkanie zespołu. Co będziemy robić? Przydział zadań – wykonanie koszulek z nadrukiem dla członków zespołu. Utworzenie konta na stronie scratch.mit.edu. Przygotowanie zadania – gry matematycznej „Niech wygra najlepszy” – dla uczniów szkoły z okazji Europejskiego Tygodnia Kodowania. 

Tworzymy grę „Niech wygra najlepszy” na szkolne wydarzenie z okazji CodeWeek 2021. Program Scratch. Co to są zmienne? Uczymy się tworzyć i używać zmiennych. 

A to gotowy projekt wykonany przez Mateusza z klasy I DP

Poćwicz dodawanie

Dokończymy tworzyć grę „Niech wygra najlepszy”. Mateusz ukończył już to zadanie, pomoże więc innym. W środę w szkole odbędzie się impreza z okazji Europejskiego Tygodnia Kodowania. Nasz zespół jest odpowiedzialny za organizację tego wydarzenia. Zajmiemy się przygotowaniami. Będziemy też ćwiczyć mózgi – na początek nauczę Was ćwiczenia Symetryczne bazgranie

Zaprogramujemy kostkę, którą można rzucać. Nauczysz się tworzyć kostiumy i stosować proste pętle. Kiedy zaprogramujesz grę, zagraj z kolegami, koleżankami – zobacz, kto wyrzuci największą liczbę oczek. 

Kończymy programować grę „Rzut kostką” i rozpoczynamy kolejne zadanie „Programujemy swoje imię”. 

Zrobimy w Scratchu kartkę świąteczną. Będą dźwięki kolęd, mikołaje, choinki i płatki śniegu. Nauczycie się, jak tworzyć kolejne duszki, włączać do Scratcha pliki png i gif.

Przygotowaliście foldery z plikami png, gif, mp3. Tworzymy więc dalej karty świąteczne. Niektórzy z Was – Mateusz D., Kinga i Szymon – mają już prace gotowe. Ale wciąż mogą coś zmienić i poprawić. 

Dziś mikołajki. Kończymy naszą pracę z programowaniem karty świątecznej. Poniżej kilka Waszych prac.

Dziś trochę więcej o duszkach i o współrzędnych.

Rysujemy prostokąty, koła i elipsy. 

Krótka przerwa od Scratcha. Dziś zaprzyjaźniamy się ze zwierzętami Google’a. Co to jest rzeczywistość rozszerzona?

Nauczysz się projektować nowe kostiumy i programować ruch, reakcje i efekty dźwiękowe duszków.

Poznajemy kostkę Merge.

Co to jest rzeczywistość rozszerzona VR?

Składamy robota mBot. 

Uruchamiamy mBota. Pierwszy program. 

Instalujemy mblock. Co mogę programować w mblock?

Doskonalimy program do zdalnego sterowania robotem.

Programowanie efektów świetlnych i dźwiękowych na przykładzie policyjnego radiowozu.

Stworzenie programu sterującego robotem, umożliwiającego pokonanie wyznaczonej trasy. Różne metody kontroli ruchu robota. Ćwiczenia z użyciem maty edukacyjnej.

Stworzenie programu sterującego robotem, umożliwiającego pokonanie wyznaczonej trasy z użyciem czujnika linii. Ćwiczenia z użyciem maty edukacyjnej.

MBot omija przeszkody.

Tworzymy programy dla bramki zliczającej uczniów w klasie – różne zastosowania ultradźwiękowego czujnika odległości.

Tworzymy programy dla nietypowego instrumentu muzycznego – różne zastosowania ultradźwiękowego czujnika odległości.

Poznajemy przykłady zastosowania robotów w domu. Tworzymy algorytmy działania robota kosiarki lub robota odkurzacza. Dobieramy odpowiednie czujniki i piszemy program dla robota.

Robotyka

W pierwszym semestrze poznawaliśmy Scratcha. W drugim semestrze rozpoczynamy przygodę z robotyką. To będzie prawdziwe i trudne wyzwanie. Ale poradzimy sobie. Będziemy programować mBota. Nauczymy się pisać programy w mBlock.

  Informacja o zestawie mBot

 

Karty świąteczne

Będziemy pracować bardzo intensywnie, proponuję więc przerwy w zajęciach. Będziemy ćwiczyć nasze mózgi. Nauczymy się, jak to robić. Te ćwiczenia nazywają się fachowo kinezjologią dydaktyczną. Usprawniają one:

  • Pamięć krótkotrwałą i długotrwałą
  • Koordynację ruchowo- wzrokową- słuchową
  • Funkcje grafomotoryczne
  • Proces pisania i czytania
  • Spostrzeganie wzrokowe
  • Umiejętności różnicowanie i rozumienia
  • Koncentrację i umiejętność skupienia uwagi.

Przykładowe ćwiczenie:  Symetryczne bazgranie. 

Pozycja: stojąca lub siedząca.

Wykonanie: ćwiczenie to wykonuje się równocześnie dwoma rękami, rysując rysunek w linii środka lub po bokach kartki. Prawa ręka rysuje bardziej po prawej stronie, a lewa po lewej. Uczeń rysuje dwa te same rysunki, starając się rysować je równocześnie, oczy natomiast patrzą na środek kartki. Ćwiczenie to możemy najpierw wykonać w powietrzu, a następnie na kartce papieru, przechodząc do mniejszych form.

Zastosowanie: przy wykonywaniu ćwiczenia następuje równoczesne pobudzenie dwóch półkul mózgowych, co sprzyja tworzeniu się lepszych połączeń nerwowych. Poprawia to koordynację ruchowo-wzrokową, wpływa na proces lateralizacji czynności ruchowych, rozszerza pole widzenia. Uczeń wykonując duże ruchy ramionami wzmacnia ich siłę mięśniową i rozluźnia mięśnie.

Robotyka

Dodaj tu swój tekst nagłówka

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Nagłówek 1 slajdu
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Kliknij tutaj
Nagłówek 2 slajdu
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Kliknij tutaj
Nagłówek 3 slajdu
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Kliknij tutaj
Poprzedni
Następny
Dostosowanie